piątek, 22 października 2010

Ocena pracy pracowników

Cele oceny pracy przez osoby zatrudnione:

System oceny pracy wymaga rozpatrzenia następujących celów:

1. Określenie zadań, możliwych do przyjęcia dla tych, których praca będzie oceniana. Odbywa się to w atmosferze otwartego porozumiewania się pomiędzy przełożonym a podwładnym oraz dbałości o partnerstwo w działaniu.
2. Posługiwanie się sprawiedliwym i obiektywnym narzędziem pomiaru pracy, porównywanie wykonanych zadań z zaplanowaną pracą i dostarczenie ocenianemu informacji zwrotnej.
3. Tam, gdzie okazuje się, że wykonywanie pracy stoi poniżej stawianych wymagań, po przejściu przez poprzedni etap należy zasygnalizować potrzebę uszczegółowienia i uzgodnienia planu osobistego rozwoju osoby ocenianej. Plan ten może opierać się na ocenie jej potrzeb szkoleniowych i rozwojowych.
4. Podejmowanie decyzji dotyczących przyznawania zarówno wynagrodzeń zewnętrznych (np. płacy zależnej od poziomu wykonywania pracy), jak i wewnętrznych (np. możliwość poszerzenia umiejętności danej osoby) następujących po procesie oceny.
5. Zaangażowanie w osiągnięcie pożądanych wyników przez samorealizację pracownika, pełne wykorzystanie jego indywidualnych możliwości, zmianę kultury organizacji i osiągnięcie jej celów w warunkach, gdy panuje zgodność celów indywidualnych z celami organizacji.
6. Uznanie, że zarządzanie pracą jest sednem ogólnego procesu zarządzania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz